Мета діяльності соціального педагога – забезпечення психологічної стійкості та координованої системної психологічної підтримки учасників освітнього процесу, які постраждали від російської збройної агресії; організація належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу та надання психолого-соціальної допомоги, яка ґрунтується на забезпеченні практичної допомоги.
Завдання соціального педагога:
- забезпечення, збереження і зміцнення фізичного, психологічного, соціального, морального здоров’я особистості;
- зниження рівня тривоги, страхів, паніки;
- надання комплексної соціально-педагогічної допомоги, підвищення рівня стресостійкості та підтримка емоційної рівноваги;
- формування моральної свідомості, моральних якостей, соціально значущих орієнтацій і установок у життєвому самовизначенні і моральної поведінки;
- надання соціальної допомоги в період дії воєнного стану учасникам освітнього процесу.
Основні напрями роботи соціального педагога:
- Вивчати та дотримуватись нормативно-правової бази;
- Сприяти взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечувати консультативну допомогу батькам (законним представникам);
- Активізація просвітницької роботи з батьками;
- Сприяти захисту прав здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства, представляє їхні інтереси у правоохоронних і судових органах тощо;
- Створити умови для успішної соціалізації та адаптації дитини, як процесу набуття нею соціальної компетентності, формування і ствердження її як особистості, входження в активне громадське життя
- Формувати у здобувачів освіти відповідальну поведінку, культуру здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я;
- Попереджати конфліктні ситуації, що виникають під час освітнього процесу, запобігати та протидіяти домашньому насильству;
- Налагоджувати взаємодію з учасниками освітнього процесу за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій;
- Співпрацювати з громадськими та державними організаціями;
- Проводити роботу з постраждалими внутрішньо переміщеними особами, їхніми батьками та членами родини в адаптації до нових умов проживання і навчання;
- Забезпечувати соціально-педагогічний супровід діяльності педагогічного колективу.