Професія кухаря – одна з найдавніших, дуже творчих і завжди актуальних. Це нескінченний простір фантазії для тих, кому подобається створювати нові приголомшливі смаки та відкривати маленькі дива іншим через власну кулінарію. Мабуть саме тому, група здобувачів освіти за професією «Кухар. Кондитер» була набрана нашим навчальним закладом однією з найперших. Поряд з теоретичними предметами по гігієні та санітарії виробництва, вивченню устаткування підприємств харчування та технології приготування їжі, здобувачі освіти групи №4 ДНЗ «Бахмутський ЦПТО», під керівництвом досвідченого майстра виробничого навчання з м. Бахмут Світлани Костирєвої, опановують практичні навички з обраної професії. Нарізка овочів та фруктів, перші приготовлені страви з традиційного для української кухні гарбуза переконує в тому, що в сучасному світі їжа давно перестала бути звичайним джерелом підтримання життєвих сил. Це справжнє мистецтво, в якому кухар через смаки, текстури та аромати передає свій творчий посил іншим.


04.10.2024 року в ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» відбулася поетапна атестація в групі 21- 23 за професією електрогазозварник. Атестація проходила в 2 етапи. Для перевірки отриманих теоретичних знань, на першому етапі здобувачі освіти виконали тестове завдання, яке складалось з 40 питань.
На другому етапі атестації майбутні електрогазозварники виконували зварювання стикового з’єднання в нижньому положенні ручним дуговим способом (ММА) покритим електродом. Після перевірки тестових завдань та зразків виконаних робіт всім здобувачам освіти було присвоєно кваліфікацію електрогазозварник ІІ розряду.


Яскравий світ різноманітних тканин, шкіри, ниток, гудзиків, лекал, воланів і рюшів. Це те, з чим має справу кожен день людина, яка обрала професію – «Швачка». Всі ці елементи окремо не представляють ніякої естетичної цінності, але після того, як швачка збирає їх разом, стають екстравагантним вбранням або елегантним стриманим комплектом. Основними інструментами швачки є швейна машинка і різні пристосування для обробки швів, поділів і т.д. Тому в першу чергу швачка повинна володіти хорошими технічними знаннями. Якщо модельєру, або дизайнеру досить володіти безліччю ідей та рішень і вміти красиво малювати, решту роботи надаючи співробітникам ательє, то в обов’язки швачки входить безпосередньо пошиття одягу та вмінняповодитись з будь-яким приладом та інструментом.

Вивезене з м. Бахмут обладнання стало тим технічним арсеналом, який на сьогодні дає змогу навчати здобувачів освіти всім необхідним тонкощам обранної професії. Професійні швейні машинки, оверлоки, розпошивальна машина, праски з парогенетараторами – обладнання, яке опановують наші здобувачі освіти під керівництвом досвідченої майстринні виробничого навчання Пазинюк Світлани Іванівни. За пів року навчання наші майбутні швачки засвоїли принципи роботи устаткування, правила догляду за ним, навчились здійснювати догляд, чищення і змащення машин, виявляти технічні несправності швейної машинки, підбирати номери голок і ниток, регулювати натяг нитки, висоту підйому лапки і величину її тиску, довжину стібка,регулювати швидкість машини при виконанні різних видів швів,виконувати різні рядки, з’єднувати деталі виробів за допомогою швів. За цими навичками – години спільної кропіткої праці майстра виробничого навчання і здобувачів освіти.

Та найголовнішим своїм досягненням, за цей проведений разом час в навчальних класах нашого закладу , майстер виробничого навчання групи №3 за професією «Швачки» Світлана ПАЗИНЮК вважає те, що їй вдалося підібрати «ключик» до кожної своєї підопічної, передавати не лише свій досвід, але й неймовірне бажання до проявлення творчості і креативу. Вона з таким захопленням каже: «Дівчата вже просяться в майстерню !». І це викликає справжню гордість за проведену спільну роботу і звичайно бажання робити ще більше, краще, визначати мету, ставити цілі та втілювати задумане і заплановане навчальним закладом у життя.


З 26 лютого по 1 березня 2024 у Державному навчальному закладі «Бахмутський центр професійно-технічної освіти» головою методичної комісії кулінарного профілю та викладачем спецпредметів з професії «Кухар. Кондитер» Світланою КОСТИРЄВОЮ було проведено тиждень кулінарії «Кулінарні мандри» в онлайн форматі. Протягом тижня здобувачі освіти віртуально мандрували по навчальним предметам, визначали для чого потрібні майбутнім кухарям знання з хімія, математики, географії, гігієни, санітарії та з інших предметів.

Викладач спецпредметів з професії «Кухар. Кондитер» Олександра БРИЧАК організувала здобувачам освіти кулінарний туризм різними регіонами України, ознайомивши з кулінарними традиціями, технологією українських страв.

Наприкінці тижня майстри виробничого навчання Тетяна ЖАРКА, Тетяна СИДОРЕНКО, Наталія КОВАЧ та викладач спецпредметів Олександра БРИЧАК ознайомили здобувачів освіти з прянощами, які ростуть на нашій рідній землі: ялівець, грицики, чорнобривці, календула, материнка, зубрівка, чабрець та замість яких спецій можна використовувати ці прянощі.

Підведення підсумків конкурсу “Найкращий кухар”.

Перше місце: Косенкова С., Чумак Г., Грекова О., Бойко А.,

Друге – Додчук Т., Запорощенко С., Баранова О.,

Третє – Лошаков Р.

Приз глядацьких симпатій – Гейде Н.

Українська національна кухня досить різноманітна і різнобарвна, вона є ознакою нашої гостинності й певною мірою обличчям нашої непереможної країни.


Уроки виробничого навчання в онлайн – форматі – це ще один виклик, який постав перед усіма закладами професійної (професійно –технічної) освіти в важкий період – коли триває війна, коли періодично звучить повітряна тривога…однак і життя і навчання продовжується. Зробити його максимально ефективним – це практично щоденне завдання майстрів виробничого навчання ДНЗ «Бахмутський ЦПТО». І щоб успішно справлятися з поставленим завданням та урізноманітнити освітній процес, необхідно вчитися застосовувати всі наявні форми онлайн – комунікації, існуючі платформи і сервіси навчання. Для створення навчального середовища в ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» використовується платформа Moodle. Використання даної навчальної платформи надає широкий набір інструментів і середовищ групового та індивідуального навчання, які розширюють можливості як викладання, так і дистанційного навчання, а також віддаленого доступу до навчальних файлів. Крім теоретичного матеріалу, технологічних карт, інших необхідних навчальних матеріалів по кожній професії, дедалі успішніше застосовуються відеоматеріали проведення тих чи інших дій освітнього процесу безпосередньо майстром виробничого навчання, або навчальні відеоматеріали, розташовані на інтернет – ресурсах, що надає можливість детального розгляду кожного технологічного процесу.

Дещо докладніше про те, як проходять уроки виробничого навчання в нашому закладі, на прикладі одного з уроків, проведеного майстром виробничого навчання групи 26 з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів. Електрогазозварник» Бондарєвим Владиславом Олександровичем. Тема уроку: «Трансмісія. Обслуговування та ремонт трансмісії.»

Зазвичай кожний урок виробничого навчання починається з подяки тим, завдячуючи кому у нас є змога навчати та навчатись. Зважаючи на те, що здобувачі освіти знаходяться в різних куточках України, обов’язковим є нагадування про важливість знаходження в укритті під час повітряної тривоги, про «Правило 2-х стін». Після оголошення теми та мети заняття, як завжди, інструктаж з охорони праці. Далі розгляд та розбір відеоматеріалів «Принцип роботи зчеплення» та «Сервісне обслуговування автомобіля Chevrolet Niva». Розглянули та прокоментували відеоматеріал «Заміна зчеплення на автомобілі ЛуАз». До речі, щоб замінити зчеплення на цьому авто знімають двигун, а не коробку передач. Згадали, де і як виготовлявся наш український всюдихід.

Одним з цікавих методичних прийомів, які вдало використовуються нашими майстрами виробничого навчання, є прийом випереджувального навчання, відповідно до якого здобувачі освіти самостійно готують матеріал по заданій темі. Таким чином майстри сприяють активізації та розвитку пізнавальної діяльності. Так, використовуючи даний метод, здобувачі освіти групи 26 Сергій Кірсанов та Чумак Андрій підготували відеоматеріали, на яких вони розглянули та продіагностували трансмісію автомобіля Mercedes-Benz Sprinter, а також зчеплення та рем комплект зчеплення до цього ж авто. Відповіді на запитання, які виникли у процесі розгляду елементів та додаткові коментарі, з приводу розглянутого матеріалу, лише підкреслили, що даний метод навчання є досить продуктивним і сприяє кращому вивченню, засвоєнню необхідних знань та навичок.

Крім того, методом brainstorming (мозковий штурм), здовувачі освіти вказаної групи порівняли та проаналізували питання типів зчеплення та типів двигунів, які встановлюються на автомобілі та на що це впливає.

Робота з інструкційно – технологічним картами є важливим і обов’язковим елементом в проведенні виробничого навчання. На даному уроці був послідовно розглянутий процес технічного обслуговування зчеплення. Також, на прикладі, розглянули розбирання та діагностування коробки передач, закріпивши даний розгляд відповідним відеоматеріалом по роботі коробки передач у «розрізі».

І, звичайно, логічним завершенням уроку виробничого навчання є зворотній зв’зок від здобувачів освіти, досягнення мети уроку, що визначена на його початку.


Здобувачі освіти групи №1 « Електрогазозварник. Електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах» ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» (майстер виробничого навчання Валерій ДОМАХІН ) під час проходження виробничого навчання виконували операції з напівавтоматичного зварювання в середовищі вуглекислого газу.

Напівавтоматичне зварювання користується популярністю завдяки своїй доступності, простоті та якості зварного шва, а також меншим вимогам до кваліфікації зварника. Напівавтоматичне зварювання в середовищі CO2, відоме також як зварювання в захисному газі, є одним з найпоширеніших методів зварювання у промисловості, машинобудуванні, суднобудуванні, будівництві та ремонті трубопроводів, монтажних і ремонтних роботах. Тому отриманні професійні навички мають широкий спектр практичного застосування.


Тема уроку – «Обробка м’яса, субпродуктів, птиці та приготування напівфабрикатів». Майстер виробничого навчання – Жарка Тетяна Іванівна. В межах дистанційного навчання чи не найбільш гострим стало питання про голосове спілкування в режимі онлайн. Здобувачі освіти та майстри виробничого навчання, як правило, обирають найбільш зрозумілі сервіси для комунікації.

Одним з найбільш пристосованих для навчання та зручних у використанні інструментів, є програма Google Meet, яку використовують наші майстри при проведенні уроків у дистанційному форматі. Зазвичай Тетяна Іванівна викладає матеріал по темі уроку своїм авторським способом, дає докладне пояснення, чи підкреслює важливі аналогії, актуальні для конкретної групи здобувачів освіти. А використання інтерактивного відео дає можливість поєднати одну з найефективніших форм передачі інформації (відео) та елементи взаємодії з здобувачами освіти під час перегляду. Завдяки вбудованим тестам, опитуванням, посиланням, дискусіям, коментарям майстер виробничого навчання має можливість не лише перевірити засвоєння матеріалу з певної теми, але й побудувати відео, яке надасть можливість для кожного здобувача освіти, базуючись на його відповідях, отримати зворотний зв’язок в кінці перегляду. Інтерактивні відео допомагають здобувачам освіти краще запам’ятовувати матеріал, створюють атмосферу, близьку до виробництва. Крім того, ці ролики можна буде використовувати на етапі підготовки до тестування чи навіть після завершення курсу для актуалізації матеріалу згодом.


Майстер виробничого навчання Потапчук Тетяна Володимирівна. І наші майбутні кухарі здобувають навички приготування м’ясних страв. М’ясна страва – це смачно, ситно та досить легко в приготуванні. М’яcні cтpaви зaймaють ocoбливe міcцe в пoвcякдeннoму мeню людeй. Дocить pідкo звaний oбід oбxoдитьcя бeз м’яca. Кpім дpугиx м’яcниx cтpaв, дужe пoпуляpні м’яcні зaкуcки і caлaти. Як пpaвилo, cтpaви з м’яca acoціюютьcя з гoлoвним блюдoм, і можуть cклaдaтиcя з дeкількox pізниx видів м’яca. Цe пoживнa і кaлopійнa їжa, з виcoким вміcтoм білкa.

Навчаються, експериментують. І головним девізом в цьому процесі є : «Не забувайте, що їжа повинна приносити задоволення!».


Виробничу практику наші майбутні швачки проходять на ТзОВ РВК “Алексія”. До речі, доля звела наш заклад і ТзОВ РВК “Алексія”, релоковане з м. Харків, ще на початку війни. З того часу наша співпраця, загартована нелегкими випробуваннями долі, стала надійним партнерством. На даний час підприємство повністю перейшло на виконання замовлень для ЗСУ. Це і пошиття військової форми, медичних сумок, нош для транспортування поранених. Наші швачки активно долучаються до процесу пошиття замовлень для ЗСУ. І вже на сьогодні, лише завершуючи І курс, наші майбутні швачки бажані для наших підприємств – замовників кадрів. Відгуки власників ТзОВ РВК “Алексія”, щодо майстерності, відповідальності наших майбутніх швачок – це відзнака якості навчання, яке отримують здобувачі освіти у нашому закладі.


Виробниче навчання у групі №1 ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» за професією «Електрогазозварник. Електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах» (майстер виробничого навчання Валерій ДОМАХІН). Тема: «Плазмове різання металу». Плазмове різання металу– є важливою послугою, яка має великий попит як у бізнес-секторі, так і серед приватних осіб. Відмінною рисою плазмового різання є її здатність швидко та ефективно обробляти метали з мінімальною підготовкою країв для подальшого зварювання чи монтажу.

Плазмове різання проводиться з використанням спеціалізованого обладнання, де плазмовий промінь, створюваний за допомогою електричного розряду в газі, дозволяє концентрувати велику кількість енергії на малій ділянці матеріалу. Це забезпечує можливість різання металів різної товщини з високою швидкістю та точністю.

У процесі плазмового різання формується якісний зріз із невеликою кількістю окалини. Плазмове різання ідеально підходить для обробки широкого спектру металів, включаючи вуглецеву та нержавіючу сталь, алюміній, мідь, що робить її універсальним інструментом у металообробці. Цей метод різання є кращим вибором для проектів, де потрібна швидка та ефективна обробка матеріалів, зберігаючи при цьому високу якість зрізу.

І перший виріб наших креативних здобувачів освіти для майбутнього музею творчих доробок.


Сучасне підприємство неможливо уявити без електромонтера та електрослюсара з ремонту та обслуговування електроустаткування. Сьогодні не лише усім секторам енергетики, а й усім промисловим, сільськогосподарським підприємствам, компаніям, які працюють у сфері житлово-комунального господарства, бракує кваліфікованих працівників.

Захаров Аркадій Вікторович – майстер виробничого навчання з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування. Електрозварник ручного зварювання», за спиною якого величезний професійний досвід. 28 років роботи, які він віддав професії (працював електромонтером з ремонту та обслуговування електрообладнання Часовоярського вогнетривкого комбінату, електромонтером з ремонту та обслуговування електрообладнання плавильного цеху АЗОКМ м. Артемівськ, електромонтером оперативно-виїздної бригади ДТЕК Донецькі електромережі Бахмутської групи підстанцій) зараз знаходять вдячний відгук у його здобувачів освіти.

На уроках виробничого навчання здобувачі освіти групи 9 з професії “Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування. Електрозварник” опрацювують тему: « Монтаж електропроводок. Призначення електропроводок. Відкриті та сховані електропроводки, місце їх застосування. Вимоги до електропроводок». Так вже складається в нашому закладі, що багато роботи по облаштуванню наших приміщень і наших лабораторій ми проводимо власними силами, руками наших майстрів виробничого навчання, викладачів, працівників закладу. І нещодавно відкрита лабораторія з професії «Кухар.Кондитер» багато в чому завдячує професійній майстерності і знанням Аркадія Вікторовича, а ще неймовірній працьовитості. Чому я стільки про це пишу? Тому що, однією з сильних сторін ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» – є людський потенціал, у вигляді професійних майстрів, які хочуть, вміють, знають і прагнуть передати своє вміння і досвід. І, як завжди, директор Ігор Гаєвий з адміністрацією закладу шукають шляхи, розроблять і подають на затвердження проєкти, щоб максимально використати наявні в нас ресурси і підготувати кваліфікованих робітників, що завтра дасть користь і здобувачам освіти, і закладу, і економіці наших регіонів, а відтак, в цілому Україні.





Сьогодні Україна – автомобільна країна з багатомільйонним парком різноманітних типів вантажних, легкових автомобілів та автобусів. Для того, щоб величезний парк автомобілів був справний та ефективно працював, потрібні працівники, котрі слідкують за станом автомобілів, усувають неполадки. Цим займаються автослюсарі, і потреба в них постійно збільшується. Тому охочих отримати робітничу професію автослюсаря в

ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» було чи не найбільше.

Після проходження теоретичної частини та вивчення будови деталей і вузлів автомобіля, ознайомлення з технічним обслуговуванням різних систем автомобіля здобувачі освіти І курсу з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів. Електрогазозварник» перейшли до практичного застосування отриманих знань. Досвідчений автослюсар і майстер виробничого навчання з даної професії Тарас СВІРЧЕВСЬКИЙ розпочав виробниче навчання з елементів вивчення технічного обслуговування різних систем легкового автомобіля. «Радяться, запитують, хочуть.. І я з задоволенням передаю їм свої знання і досвід» – розповідає Тарас СВІРЧЕВСЬКИЙ на виробничих нарадах з майстрами виробничого навчання.

І кожний такий відгук наших майстрів – це про наших прекрасних дітей, про наше надійне майбутнє, про наші «маленькі перемоги» у спільній великій справі – забезпечення потреби нашої Країни у кваліфікованих робітниках.


Від більш простих навичок до більш складних. Від вміння нарізати овочі – до приготування страв. Виробниче навчання в ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» з професії «Кухар. Кондитер» продовжується і на цей раз здобувачі освіти готували піцу та український борщ. Навряд чи сьогодні можна знайти страву, яка буде настільки популярною, як піца! Кількість варіантів обчислюється сотнями. Знаменитий італійський пиріг полюбляють і дорослі і діти. І тут не було межі фантазії та майстерності, яку демонстрували майбутні кухарі. До вже звичних нам традиційних піц додавались нові інгредієнти, вміло поєднувались, здавалося б, самі не поєднуванні продукти. Вирізнялись оригінальністю смаку овочеві піци та піца з додаванням авокадо.

Ну а готувати символ української кулінарної культури – борщ, важливо вміти не лише професійним кухарям, але й кожній господині. Це основна перша страва української кухні, яку готують в усіх її регіонах і яка набула міжнародного значення. З 77 видів борщів, майстер виробничого навчання Тетяна ПОТАПЧУК обрала найбільш поширений в нашому регіоні –традиційний український борщ. З її допомогою і під її керівництвом відбувалась «борщова містерія». Готували, смакували, залишились задоволені як здобувачі освіти так і майстер виробничого навчання, яка переконана, що скарбниця її підопічних поповнилась ще одними важливими професійними навиками.

І ДЕЩО ЦІКАВЕ ПРО БОРЩ

1 липня 2022 року міжурядовий комітет з охорони нематеріальної культурної спадщини вніс культуру приготування українського борщу до Списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО, що потребує негайної охорони. Наявність у цьому списку доводить, що та чи інша страва є своєрідним етнокультурним феноменом, символом національної культури.

Історія борщу

Перша українська згадка про український борщ датується 1584 роком у Києві. У своїх щоденниках про страву згадав німецький торговельний агент Мартін Груневег. 17 жовтня 1584 року його купецька валка доїхала до Києва й зупинилася на ночівлю над річкою Борщівка – саме так назвав її торговець у своєму щоденнику, це була нинішня річка Борщагівка, що дала назву сучасним західним околицям Києва. Кияни пояснювали гостям походження назви річки тим, що у цій місцевості свого часу діяв борщовий базар.


Співпраця в рамках підписаного Меморандуму між Рівненським центром професійно – технічної освіти державної служби зайнятості та Державним навчальним закладом «Бахмутський центр професійно – технічної освіти» продовжилась в Олександрійському навчальному відділенні Рівненського центру ПТО ДСЗ.

Спільне навчання, проведене 23.11.2023 року для здобувачів освіти ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» та слухачів Олександрійського навчального відділення Рівненського центру ПТО ДСЗ, розпочалось з теоретичної частини, на якій було презентовано лекцію на тему: « Зварювання в середовищі захисних газів». Після проходження теоретичної частини учасники мали можливість пройти тренування на зварювальних тренажерах.

Майстрами виробничого навчання Олександрійського навчального відділення Рівненського центру ПТО ДСЗ Сергієм ЯКОБЧУКОМ та Василем ІЛЬЧУКОМ проведений спільний майстер – клас з професії «Електрогазозварник, електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах». На другому етапі спільного навчання здобувачі освіти ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» мали змогу здобути практичні навички з підготовки металу до зварювання, включаючи розмітку та різання металу за допомогою електроінструменту. Крім того, майбутні електрогазозварники та електрозварники відпрацювали навички з ручного дугового зварювання та напівавтоматичного зварювання в середовищі захисних газів.

У заході взяли участь заступник директора Рівненського центру ПТО ДСЗ із навчальної роботи Володимир ЛУК’ЯНЧУК, завідувач Олександрійського навчального відділення Рівненського центру ПТО ДСЗ Олександр СИДОРЕЦЬ, заступник директора з навчально – виробничої роботи ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» Людмила КАЛІНІЧЕНКО, старший майстер ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» Валентина МУЗИЧКА та майстри виробничого навчання Валерій ДОМАХІН, Тарас СВІРЧЕВСЬКИЙ, Дмитро ВАСИЛЬЧУК, Аркадій ЗАХАРОВ, Дмитро ТАРАСЕНКО.

І як результат, не лише прекрасно організований та проведений спільний захід, який став можливим за сприяння директора Рівненського центру ПТО ДСЗ Наталії БУРОЇ та координатора зустрічі – заступника директора Рівненського центру ПТО ДСЗ з методичної роботи Оксани ЗИГАЛОВОЇ, а й отриманні нові знання, вміння та практичне відпрацювання засвоєного матеріалу. Перші кроки в напрямку спільних дій задля забезпечення нашої країни у кваліфікованій робочій силі зроблені. Далі буде…


Професія маляра в наш час досить поширена . Без цих фахівців неможливо уявити жодне будівництво, ні одну ремонтну або монтажну організацію. Завдання маляра — надати будівлі чи приміщенню красивого, привабливого вигляду. Не секрет, що якісно проведені малярні роботи значною мірою залежать в першу чергу від професійної підготовки та обробки поверхонь. Тому виробниче навчання в ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» з професії «Маляр. Штукатур», проведене майстром виробничого навчання

ІШУНЬКІНИМ Іваном розпочалось саме з цієї теми: «Виконання основних операцій при підготовці та обробці поверхонь під неводне пофарбування».

Під час проведення уроку виробничого навчання здобувачі освіти І курсу ознайомились з порядком дотримання технологічної послідовності підготовчих малярних робіт та набули навичок з підготовки поверхонь приміщення для фінішної обробки стін таких, як вирівнювання поверхонь, зміцнення та підвищення адгезії.


Святковий стіл завжди унікальний – в першу чергу, завдяки особливій сервіровці. Тому тут, як ніколи, буде актуальна красива нарізка овочів.

Саме цьому був присвячений урок виробничого навчання в ДНЗ «Бахмутський ЦПТО» з професії «Кухар. Кондитер», проведений майстром виробничого навчання ПОТАПЧУК Тетяною. Тема уроку: «Складні форми нарізання овочів. Елементи оформлення та складання композицій».

Під час уроку здобувачі освіти ознайомилися з основними видами нарізки овочів, актуальними для святкової або ресторанної подачі, спеціальними інструментами для фігурної нарізки овочів. Крім цього, наші юні кухарі опанували техніку фігурного нарізання овочів – карвінг, яка застосовується при приготуванні та оформленні страв.


Здобувачі освіти І курсу з професії «Швачка» Державного навчального закладу «Бахмутський центр професійно-технічної освіти» з нетерпінням чекали закінчення теми «Ручні роботи».

Майстер виробничого навчання Світлана ПАЗИНЮК почала ознайомлення здобувачів освіти з швейним обладнанням.